2010年5月3日 星期一

王儷婷 Olivia I Feel The Earth Move



王儷婷 Olivia I Feel The Earth Move/卡洛金 - 星光大道版歌詞

I feel the earth move under my feet
我感受到腳下地的震動
I feel the sky tumbling down
我感受到天空垮落
I feel my heart start to trembling
我感受到心開始顫動
Whenever you're around
每當你在身邊
oh baby when I see your face
噢 寶貝 當我看到你的臉孔
mellow as the month of May
隨著五月的到來而圓潤
oh darling I can't stand it
噢 親愛的 我受不了
When you look at me that way
當你那樣看著我

I feel the earth move under my feet
我感受到腳下地的震動
I feel the sky tumbling down
我感受到天空垮落
I feel my heart start to trembling
我感受到心開始顫動
Whenever you're around
每當你在身邊

I feel the earth move under my feet
我感受到腳下地的震動
I feel the sky tumbling down, tumbling down
我感受到天空垮落 垮落
I feel the earth move under my feet
我感受到腳下地的震動
I feel the sky tumbling down, tumbling down
我感受到天空垮落 垮落

I just lose control down to my very soul
我的每個靈魂都失去控制
I get hot and cold all over
我渾身滾燙又寒冷
I feel the earth
我感受到地

相關資料
I Feel the Earth Move Carole King
[allcpop]王儷婷 Olivia Ong - 02. I Feel The Earth Move ~ Carole King

1 則留言:

A003257 提到...

這條歌用這種輕柔、慵懶、帶些爵士的唱腔,似乎無法體現歌詞那種戀愛得天搖地動的意境。90年代的 Martika 也曾經翻唱 Carol King 的這條曲目,強烈節奏與狂野唱腔,表現得較為淋漓盡致。
http://www.youtube.com/watch?v=fNkdem87k0I

一個小故事讓我們明白資金流通的意義

“又是炎熱小鎮慵懶的一天。太陽高掛,街道無人,每個人都債台高築,靠信用度日。這時,從外地來了一位有錢的旅客,他進了一家旅館,拿出一張1000 元鈔票放在櫃檯,說想先看看房間,挑一間合適的過夜,就在此人上樓的時候---- 店主抓了這張1000 元鈔,跑到隔壁屠戶那裡支付了他欠的肉錢...